goodiedesign website.png

 

Grote merken en bedrijven hebben allemaal een logo dat herkenbaar is. Een logo waar dus goed over nagedacht is. De combinatie van kleur, naam en beeld zorgt ervoor dat een logo spreekt voor het merk of het bedrijf.

Zoals je natuurlijk wel vaker hoort zeggen beelden meer dan duizend woorden. Voor het ontwerpen van logo’s en huisstijlen wordt er dan ook veelvuldig gebruik gemaakt van symbolen en icoontjes. Een symbool is een teken waarmee een betekenis wordt uitgedrukt, het is een betekenisdrager. Symbolen zijn tekens, beelden of uitdrukkingen die een dubbele gerichtheid bevatten aangaande je bedrijf of merk.

De vier redenen voor een logo:

1. Herkenbaarheid
Met een logo vergroot je je herkenbaarheid. Doordat men keer op keer hetzelfde (woord)beeld zien, blijft dit dankzij het visuele aspect beter hangen in het geheugen. Je bedrijf wordt hierdoor dus beter onthouden.

2. Identiteit
Een logo geeft weer wie je bent, waar je voorstaat en wat je doet. Een logo werkt dus zeer bepalend op het gebied van visuele identiteit. Wie wil je zijn en wat wil je uitstralen als bedrijf?

3. Zichtbaarheid
Naast herkenbaarheid zorgt een logo ook voor zichtbaarheid. Je gebruikt je logo in overige huisstijluitingen, reclame-uitingen, op social media en je website.

4. Doelgroep aanspreken
Straalt jouw logo exact uit wie jij wilt zijn als bedrijf? Met een goed logo trek je namelijk de juiste doelgroep aan die je wilt bereiken. Men voelt zich dan namelijk aangesproken door het logo.

Wil jij een logo dat je bedrijfsidentiteit neerzet en versterkt?

Of je nu nog geen logo hebt, of problemen hebt met je oude logo; Wij helpen je graag om de essentie van jouw bedrijf te vatten in een nieuw, krachtig beeldmerk. Neem dus snel contact met ons op, en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel voor een brainstorm!

hs works.png
xh_edited.png
niels%2520vanhove_edited_edited.png
metalcon_edited.png
Jos Swennen.png

Logo service